-20, Poliser och Startkablars Också

Det är och har varit runt 20 minusgrader nu ett tag här. Vilket gör att min bil får lite svårt att starta eftersom det är en dieselmotor och jag har ingen garageplats eller motorvärmaruttag. Så häromkvällen då vi skulle försöka starta min bil så var den helt död. Inte ens panelen orkade lysa eller röra på sig. Så vi tänkte åka en liten sväng med Sussi i hennes bil då och åkte från Rönnplan till Videplan och blev förföljda av en polisbil heeela vägen tills de stoppade oss. Sussi var rädd, ville inte förlora körkortet igen. Jag var irriterad pga min bil och för att de frågade ut oss så mycket. För inte bara Sussi fick visa körkort, nej de skulle ha id på mig och Katti också! Inte nog med det så stannade civilpolisbilen framför oss och skulle också prata med oss. Så efter de två kvinnliga poliserna lämnat tillbaka Sussis körkort, frågat en massa och gett oss klartecken så kunde vi ändå inte åka för jag och Katti hade inte fått tillbaka våra körkort från civilisterna ännu. När de också skulle börja fråga frågor blev jag less.

"NEJ vi skulle försöka starta min bil som är utan batteri men den här bilen är för KLEN för att orka starta min! Kan ni kanske vara snälla och försöka hjälpa mig starta?"

De såg liiite förvånade ut, för att inte tala om Katti och Sussis min. Men efter någon minut så beslutade de om att hjälpa mig så de körde efter oss tillbaka till Rönnplan där jag fick koppla startkablarna till civilpolisbilen. Mimmi såg också lite kul ut då hon såg vi var stoppade och sen kom körandes med polisen. Min bil startade direkt. Så svårt var det liksom, behövdes bara en lite kraftigare motor. (Inget illa menat mot din bil Sussi men den är faktiskt liten)(Helst när man sätter sig ordentligt i den). Så slutsatsen är att poliser kan vara bra ibland när de är ute i arbete ändå.

Kommentarer
Postat av: Anna

Fan vad bra att du också påpekar att sussis bil är liten och klen! GAHHHH!

2010-01-04 @ 15:19:51
URL: http://annalog.blogg.se/
Postat av: Milla

Varför skulle polisen stanna er egentligen??

2010-01-04 @ 22:44:53
URL: http://emberius.blogg.se/
Postat av: Bloggens Ägare

Haha ja, jag skulle inte rymmas i den i vilket fall. Bilen jag har nu är det minsta jag går!



Ingen aning, de tyckte väl vi såg misstänkta ut och en hade hört att de kanske letade efter någon också...

2010-01-07 @ 00:30:56
URL: http://itsroxxy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0