I Know You Can't Stop Thinking About Me

En sak jag inte förstår, är hur man kan försumma vänner. Visst, alla vänner kanske inte kommer finnas där livet ut och alltid men behandlar man dem väl så är chansen större. Så att hänga upp sitt liv på en enda person är inget att rekommendera. Jag gjorde det nästan en gång och det var jättehårt när jag hamnade i bråk med denne person. Ifall man skaffar en pojkvän/flickvän och är jättekär så är det också jättekul. Men för det behöver man inte sluta höra av sig. Eller ännu värre, inte ens svara när vännerna gör sina försök för kontakt. Det kanske finns orsaker, som att partnern är kontrollerande och man inte får. I så fall, lämna skiten. Eller att man inte tycker det är kul längre att umgås med vännerna, men tro mig man saknar dem med tiden då allt lugnat sig. Om det nu är partnern man ska hålla ihop med resten av sitt liv, då behöver man inte sitta som fastklistrade ihop heller utan man kan ägna tid på varsitt håll. För man har ju ändå livet ut på sig att umgås med varandra.

Träningen gick bra, fast jag har träningsvärk från gårdagen. Jag som så sällan har det, det känns konstigt. Ont. Jag vill ha en kram nu va. Kunde ha fått en om jag varit redo att kliva upp sjukt tidigt på morgonen men det tar jag en annan gång. För jag behöver mina sovtimmar på morgonen imorgon.

Kommentarer
Postat av: Sussi

Men då som man är som kärast, nykära, förälskade - så blir man ju nästan som fastklistrade i varandra. Man har svårt att slita sig från partnern och man vet ju samtidigt att man har sina vänner där. Men jag förstår hur du menar.. Kärleken gör en blind.

2009-12-04 @ 01:29:16
URL: http://sauf.blogg.se/
Postat av: sofia

Och ifall det är så att vänner av någon anledning inte vill ses nå mer så tycker jag att det är mest schysst att "göra slut" på vänskapen istället för att den ena parten ska behöva ödsla energi på nåt som går förgäves...

2009-12-05 @ 23:33:27
URL: http://may19.blogg.se/
Postat av: Sussi

Bra sagt av Sofia :)

2009-12-09 @ 08:20:48
URL: http://sauf.blogg.se/
Postat av: Anonym

Håller inte med Sofia överhuvudtaget. Jamenar, har man en vänskap sedan 10år tillbaks, ska man göra slut på den bara för att man hittat sin kärlek? Det verkar dessvärre som att du inte har några vänner överhuvudtaget eller så vet du bara inte vad vänskap innebär.



Man har svackor inom vänskap också, det finns perioder då man umgås varje dag och perioder då man kanske bara ses en gång i veckan.



Och du gör alltså slut på en vänskap som varat i flera år, än med din partner som du inte har en aning om ifall det tar slut imorgon, om en vecka eller om en månad?



herregud!

2009-12-20 @ 14:14:18
Postat av: Bloggens Ägare

Jag håller nog med den anonyma där som förstod hur jag menade i inlägget. För det är inte rätt att glömma bort sina vänner totalt för något förhållande. Bara för att man kanske ses mindre ofta och/eller har en svacka så behöver man ju inte säga upp vänskapen, MEN man borde lägga lite tid på att lösa det så man förblir vänner. Bara att båda förstår varandra och att de gör en deal som passar de båda.

2009-12-20 @ 17:09:15
URL: http://itsroxxy.blogg.se/
Postat av: cassandra

Det var jag som skrev den anonyma kommentaren, glömde bort att lägga till namnet bara.

2009-12-21 @ 18:47:11
URL: http://cassandralindmarks.blogg.se/
Postat av: Anonym

Det var jag som skrev den anonyma kommentaren, glömde lägga till mitt namn bara.

2009-12-21 @ 18:48:22
URL: http://cassandralindmarks.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0