Min Väg Hem

Jag vill springa tills benen inte orkar mer
Vart spelar ingen roll
Bara så att jag slipper allt och så länge ingen ser
Att jag har ingen aning, jag har ingen koll

Musiken spelar på högsta volym
Jag målar upp bilder i fantasin
Jag ligger i solen på stranden under en palmplym
Jag ser dig komma emot mig och du är min
Du lärde mig se men just nu har jag ingen syn
Jag är vilse men jag ska hitta min väg hem

Jag kastar tärningen och hoppas på tur
Kastar gång på gång
Du ler mot mig och du är min lyckofigur
Men leendet tillbaka tystnar när du är tvär och vrång

Inom mig lever ett stort öppet hål
Jag matar det dagligen med skit från mitt liv
Ibland vill jag bara få ur mig allt med ett stort avgrundsvrål
Du kommer som en ängel och hjälper mig med stora kliv

Musiken spelar på högsta volym
Jag målar upp bilder i fantasin
Jag ligger i solen på stranden under en palmplym
Jag ser dig komma emot mig och du är min
Du lärde mig se men just nu har jag ingen syn
Jag är vilse men jag ska hitta min väg hem

Jag vill vara stark som en tiger, en björn
Resa mig som fågel Fenix från askan
Jag vill inte vara rädd och gömma mig i närmsta hörn
Inte göra som du och glömma allt med flaskan

Jag springer på vägen som delar sig i fem
Du är vid min sida vart du än är
Jag vill bara att du ska följa mig hem
Att allt ska vara ljust och lyckligt, en idyll när vi väl är där

Musiken spelar på högsta volym
Jag målar upp bilder i fantasin
Jag ligger i solen på stranden under en palmplym
Jag ser dig komma emot mig och du är min
Du lärde mig se men just nu har jag ingen syn
Jag är vilse men jag ska hitta min väg hem

Musiken spelar på högsta volym
Jag målar upp bilder i fantasin
Jag ligger i solen på stranden under en palmplym
Jag ser dig komma emot mig och du är min
Du lärde mig se men just nu har jag ingen syn
Jag är vilse men jag ska hitta min väg hem...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0