Late Update.

Okej en liten uppdatering om vad jag har för mig på senaste. Jag har mest jobbat, får mer och mer att göra och det är kul och det är trevligt att träffa alla elever. Skulle varit riktigt tråkigt om man i stället haft ett kontorsjobb och inte träffa någon. Sen har jag jobbat med renarna en helg, vi hade skiljning och drog även slaktrenar. Det innebär att alla kommer och hämtar sina renar som är på vårat område (Vilhelmina Södra) så bara våra som hör till vår sameby blir kvar. Typ. Sen skickar vi några med slaktbilen.

Sen åkte jag upp till Kiruna helgen som var. Det var helt awesome att få träffa alla igen och jag hann med alla jag planerat att se också. Kollade Ailucrash på lördagkväll/natt och de ägde Ferrum. Inte varje dag man ser Obelix, bananer i pyjamas, zombies och sånt i publiken när man är på en spelning heller kan jag tänka mig. Men det var ju Halloween så det var ju inte sådär jättekonstigt. Fick massvis med kramar också! Fick massa pussar den helgen med men inte av Moa tyvärr utan av Joxa. Och nån enstaka av Ennis. Jag saknar er Kirunafolket!!

Frågestund igår på ug med polisen, intressant. Ska väl dit ikväll också och se vad de gör efter att jag varit till veterinären igen med Mio. Mamma kommer ner med honom så kanske vi får nåt svar på vad det är för fel på hans ben...

I övrigt så håller jag på ätas upp av alla myror i brallan. Tycker min Moa kan komma hem nu från storstan innan hon lämnar norrland och norrländskan för alla sysslingar och pysslingar och Gudrun vet allt.

Mio <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0