GodMorgon Världen!

Nu har jag så gott som nyss vaknat. Blev väckt av pappa som ropade och sa att Mio satt fast under altanen. För det är så att mullvaden i honom har grävt en liten lya under den där han brukar ligga och mysa. Ibland så sitter han helt enkelt fast där under så man får gräva fram honom.
Orsaken till att jag sover så länge är rätt uppenbar, jag är vaken länge på kvällen. Vi arbetar med renarna och har kalvmärkning på kvällarna/nätterna och det kan bli ganska så sent innan man är färdig. Igår så var vi klara någorlunda tidigt (vid kl 1) så jag åkte till Filip och åt två stora bitar cheesecake och såg andra Harry Potter filmen.

Ikväll så är det exakt ett år sen.. Men jag bryr mig inte särskilt, kom bara att tänka på det då jag såg en bild. Ibland så tar det några gånger innan man lärt sig helt enkelt och innan man är färdiga!

Solen skiner ute så jag funderar på att gå ut på altanen och lägga mig och läsa lite... Soooola! Fast den kanske hinner gå i moln med min otur så. Jag börjar känna mig lite blek så sola hade varit perfa.

Ibland blir man inte riktigt klok på folk... De säger en sak och sen agerar de ändå helt ologiskt. Jag är inte den som svansar efter heller så om man vill ha mig i sitt liv, då får man i alla fall göra en liten ansträngning. Annars "glömmer" jag och går vidare. Spelar ingen roll vem som har bollen, har det inte passat då jag hört av mig så får väl den andre höra av sig då när det väl passar.

Det finns de som tycker att jag har toktur. Men jag vet inte... Första kvarten kanske för att de fastnar för min otroliga charm ;) Men så kommer de på efter förtrollningen släppt att de typ glömt att kamma sin badmössa så de vänder om och går. Innan jag fått chansen liksom. Det är väl tur man inte går barskrapad för det ;P Bara välja om man vill ha en liten clownfisk eller en lax eller nåt annat i sitt akvarium om man så vill. Synd bara att den där regnbågsforellen var fångad..

Nej, läsa och sola var det. Åka på affären innan de stänger också. Hoppas nästan på ledigt ikväll så jag får vila för jag har så ont i mitt nyckelben :( Så på ett sätt lilla du har du lyckats förstöra mitt liv lite. Varit hos doktorn och sjukgymnasten och fått några övningar att göra några ggr i veckan. Hoppas det hjälper! För det känns inte okej.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0