Harry Potter

Idag vaknade jag efter många om och men, åt grillat och potatisgratäng som är typ en av få typer av potatis jag tycker om. Det var riktigt gott, till och med farfar kom och åt fast det var så tidigt. Eller ja klockan var vid 2 men det var ju tidigt för middag men för mig var det brunch.

Efter det slänge jag och Filip in oss i bilen och körde till Vilhelmina. Där så hälsade  vi på Stellan och hängde lite innan vi fick för oss för att överraska hos Jakob och de han hade hos sig. Trevligt trevligt och så skulle vi hinna äta pizza innan bion så vi gick på Quinto. Där träffade vi på en väldigt speciell man som satt och pratade med oss om meningen med livet och sånt. Så det slutade med att vi följde honom hem och fick varsin bok. Fem minuter kvar tills bion började så åkte vi till Folkan och skyndade vi oss in och hann precis. Flyt var också att det var en plats ledig bredvid mig ;P

Själva filmen då, sista delen av Harry Potter som jag har följt sen jag var liten. Minns väl då första boken kom ut och jag läste den på en vecka och kunde knappt vänta på nästa. Filmen var bra gjord, fina specialeffekter och riktigt fina delar i den och den var så mörk som man förstod att den skulle vara från boken. De hade tagit bort vissa delar i handlingen men ändå fått till den riktigt bra men ett par saker hade gärna fått vara med. Det är grymma skådespelare som är med i filmen som fångar karaktärerna och gör filmerna ännu bättre också. Helena Bonham Carter till exempel.

Nej men slutsatsen var att filmen var sevärd och det var mysigt att gå på bio. Synd att jag missade kalvmärkningen bara! Men men.. Kvällen var ändå värd!

Kommentarer
Postat av: Brallan Järvensson

Jag grät lite för mig själv när filmen tog slut. Ångrar litegrann att jag såg den.. annars hade man ju fortfarande haft en film kvar och historien hade aldrig tagit slut. det hade varit bättre. Jajjemän.

2011-07-20 @ 23:21:37
URL: http://brallz.blogg.se/
Postat av: Bloggens Ägare

Ja jag tänkte lite samma sak om både de sista kapitlena i boken och om filmen! Att man borde hoppa över dem och låta slutet vara öppet och historien varit Never ending. Men allt måste väl ha sitt slut nångång :/

2011-07-21 @ 03:27:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0