Fuck It

Denna dag har absolut inte börjat bra. Men man ska se positivt så det betyder ju att dagen bara kan bli bättre. Jag vaknade före åtta, åt frukost och gick sedan ut till bilen för att försöka starta den. Det gick inte så jag ringde Danne, hämtade garagenyckeln och satte batteriet på laddning. Testade typ tre ggr med ungefär 5 minuters intervall men det gick inte och så skulle jag ringa jobbet och säga mitt problem. Då var ju nästa problem att det var så kallt att mobilen nästan dog. Visade noll i batteri och var trög så det var bara att värma den också. Kul då att klockan blivit nästan 20 minuter i nio. Orkade inte börja förklara hur det blivit så för chefen lät lite sur...

Gick och la mig och surade en stund tills Danne ringde och med gemensamma krafter knuffade vi in bilen i garaget och satte den på laddning. Hoppas den startar nu sen då när vi ska testa igen. Annars får vi bogsera ut den därifrån igen.

Varför batteriet kan ha varit så dött tror jag beror på gårdagen... För tog ut bilen kl 19, körde och var starthjälp till en bil. Sen stod bilen stående till halv elva då jag varit på träning. Efter det skulle jag och Sussi försöka starta hennes bil men den var ännu dödare än min bil är idag. Så jag laddade då säkert ut den energi jag behövt idag. Just ja, det är 30 minusgrader här också...

Hade fått ett mail också, det blir ingen Canadaresa... Det som jag verkligen sett fram emot. Men jag antar att det var därför som jag inte fått mitt power point projekt färdigt ännu, för det i så fall skulle blivit gjort i onödan.

Har städat hela lägenheten för andra gången nu på samma månad, jag känner mig duktig. Och då har jag inte bara plockat undan lite utan verkligen städat. Får väl höra sen om det märks...

Lyssnar på en släkting som pratar om då hon förlorade sin pappa i en isvak. I gårdagens Karlavagnen på p4. Tungt. Jag ska nog inte klaga över min dag... Nu ska jag gå och göra nytt försök med bilen! Om den startar går jag ett varv på stan och sen köper glass. För konstigt nog är jag en sån som ibland blir extra sugen på glass om det är kallt ute. Just ja, jag kanske måste in till sjukan för nyckelbenet ändå... Igen...

"Jag är från Karesuando"
"Va!?! Hur menar du nu??"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0