Liftarens Guide i Helikoptern (?)

Imorse var jag glad att Sussi skulle upp samtidigt. Att hon gjort frukost till mig för hon vet hur morgontrött jag är. Så jag hann äta två mackor och klä på mig massor av kläder och kom till jobbet i tid fast det var massa rödljus som tog tid. Mina nya merino-ullkläder är jättesköna och härliga då det är kallt! Jag fick ta hand om helikopterstationen. Informera turister, stoppa in dem i helikoptisarna, spänna fast dem och ta på dem head set. Sedan göra nästa grupp på fyra beredda och samma sak där för att sen lasta ur dem och så vidare. Jag har jättetrevliga arbetskompisar också! Hela dagen var bara bra, kändes inte ens som jobb. Jag har fått mer jobb nu också här i januari så jag är glad. Träffade även en till som kanske vill ge mig jobb då och då.

Nyss ätit, blev jättemätt. Har gjort färdigt seminarierapporten med Bella också! Nu ska jag fixa en sista skolsak sen ska jag bara chilla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0