M.I.A - Hip Hop

Satte mig vid datorn och kom på att jag skulle kolla webcameran som kör live från norra liften hemma i Klimpfjäll. Direkt då kommer ett ljussken och en skoter stannar och en gubbe går in i liftstugan, det är timing.

Ikväll ska jag bli intervjuad för Sameradion av en tjej som är med i laget. Får se hur det går. Kom på att jag har ju varit med i en radiointervju förut men det är ju ett tag sedan nu. Nä, bäst var nog när jag typ dissade Ebba Von Sydow för jag inte visste riktigt vad jag skulle prata med henne om. Eller när jag skulle säga till nyheterna vad jag tyckte om postens kassaservice som jag knappt visste vad det var. Fast... Bäst av allt är nog de radio- och tvprogram och filmer som jag själv har gjort oftast tillsammans med Strix. På lek då. Med mina föräldrars gamla videokamera eller skolans på Elevens val. Tråkigaste programmet var nog då vi gjorde Robinson och kameran behövde laddas och sladden inte räckte längre än till vägen. Så man ser bara två små personer på avstånd springa runt i skogen, hör någonting av vad de säger gjorde man inte heller så klart. Det var nog därför som det spelades över... Men det i ens liv som inte blir som man tänkt sig, det går inte spela över. Inte heller spola tillbaka, pausa eller hoppa över kapitel.

Mina tankar snurrar i överljudshastighet i min skalle. Complicated.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0