Kiruna Guidetur

På morgonen när jag ska försöka vakna och ta mig upp kan jag tänka: "ååh jag vill inte, jag vill sova längre!" (även om jag kan ha sovit 8 timmar). Sen när jag är på jobbet eller slutat så tänker jag att det där, det kan jag göra så gott som jämt. För det är verkligen ett trevligt jobb som jag har. Skulle bara vilja jobba ännu mer så jag får ännu mer lön och erfarenheter. Man får träffa folk från hela världen och vara med på olika saker som knappt Kirunaborna gör.

En turist: Blir man nånsin van att bo så här fint?
Jag: Nej, men det händer att man kan bli lite "hemma-blind" och glömmer det stundvis. Men så är man med någon som ser det för första gången och följer med i dennes förundring och så ser man plötsligt allt det vacka som på nytt igen.

Det är en av orsakerna till varför jag gillar såna här slags jobb.



Försökte titta på Simpsons idag men det gick ju sådär..



Bara för att jag har världens bästa vänner också!! En låda och ett garage kan göra mycket och jag blir varm i själen även om det är kallt ute. Nu blåser det dessutom 12 m/s vilket betyder att det är frisk vind. Läste på yr.no att det blåser ännu värre hemma i Stekenjokk; 14 m/s som är hård vind. Som mest enligt mätningar så har det blåst 44 m/s i Stekenjokk vilket är orkan. Tur att det inte blåser så mycket här och tur att det inte finns så mycket i Stikken som kan blåsa bort ;P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0