Drömtydning

Var tvungen att försöka analysera min dröm lite. De större tecknen i drömmen var död, en bebis, tre jordhögar och troll (!?).

Jord kan representera en själv, ens mor eller ens förflutna. Siffror i drömmar kan visa tex hur många platser man tidigare bott på, datum eller ett visst antal händelser.

Död är lite svårt att hitta en förklaring på, helst då jag inte kände nån av de som var döda. Men det kan ibland betyda död kort och gott.

Bebisar betyder att någonting nytt händer och ens reaktion på bebisen är ens reaktion mot det nya. Det kan antingen vara en ny händelse i ens liv eller något nytt inom en själv. Ett välutvecklat eller speciellt barn kan visa hur det nya är. Är barnet friskt och starkt? Är jag beskyddande och älskar jag barnet?

Jag kollade upp namnet Amber. Konstigt nog så betyder det bärnsten som är en av kräftans stenar. Jag är kräfta och trodde att det bara var pärlemor som var min sten men det var visst bärnsten och karneol också. Bärnsten används för att lindra smärtor, balanserar energier, stärker auran och bringar tur och harmoni. Det ger även ett skydd mot ondska. Att vi torkade av bebisen kan också ha en betydelse. Det är nämligen så att när man torkar av en bärnsten får den en ökad effekt av krafter. Bärnstenens krafter fungerar också bättre under dagtid och klart väder.

Troll har jag ingen aning om vad det kan betyda men de kanske representerar ondska och fara.

Kan det vara så att bebisen i drömmen är en ny del av mig själv och i mitt liv. Jag älskar och tar hand om den och den utvecklas snabbt och gör mig trygg. Den i sin tur beskyddar mig från faror och oro. Jag var varmast och kunde värma barnet så det överlevde. Barnet växer och vår relation blir bara starkare och mer speciell. Vi har även ett sammankopplat sinne. De tre jordhögarna skrämde oss först men slutligen är det ändå där vi finner mest trygghet och ska sova. De är fyllda med lik men de skrämmer inte och de blir sen uppgrävda och bortglömda. I en av dem finner jag det här nya, ett nytt sken tänds. Faran finns kvar men når oss inte. Barnet gör mig lycklig.

Jag tror jag vet på ett ungefär nu vad min dröm kan ha betytt. Gör du?

Kommentarer
Postat av: Jonas

Du väldigt djupt in i förklaringar till de olika sakerna, vars har du sökt upp allt det där? :O

Själv tror jag drömmar är enklare, att man kan inte drömma något man inte vet är förknippat :P

2010-04-28 @ 21:10:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0