Idag är jag snygg

När man hälsar på sin gamla grundskola där man gick åren 3-9 så måste man faktiskt sminka sig. Ta på sig sina nyaste kläder och stiga upp kl 6:45. Skjutsa mamma och hennes kollegor och sedan springa runt och krama alla lärare och yoa på alla elever. Såg på en nyskapande dansföreställning med video och sång inblandat. Riktigt bra ibland, värdelöst ibland. Jag listade i alla fall ut vad den gick ut på; tre kvinnor som kom från olika kontinenter som träffades. De gick ut på äventyr i fjällvärlden bort från civilisationen där de festade och hade ceremonier där de blev höga. Sedan såg de syner, lekte runt och sedan klarnade till och gick tillbaka hem. Jag berättade min teori för en av mina gamla lärare, hon skrattade så hennes välbekanta glugg syntes och några elever tittade lite skrämt på oss. Sedan sa hon: det var nog inte så de hade tänkt, men nu när du säger det så...

Åkte hem med städerskan. Väl hemma så vände jag i dörren i stort sett, åt bara en bulle innan jag skjutsade farfar fram och tillbaka till Vilhelmina. Han har haft sitt kylskåp i 45 år och tyckte det var på tiden för ett nytt nämligen.

Sedan pratade jag lite med min älskade Danne, jag kan inte säga annat än att jag saknar Kiruna. Nu lyssnar jag på lite ny musik och har bollat lite tankar med Strix. Imorgon ska jag till Marsliden till Mallan, hälsa på hennes hästar, ungar och katter. Mjao.

Nu ska jag prata med älskling och sen sova. Det finns alltid så mycket att säga, så mycket att prata om. Det känns bra, riktigt bra.

PUSS <3

Kommentarer
Postat av: Anonym

Men Puss!

2009-09-02 @ 00:48:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0