幸福

Jag är född med tur. Mamma påstod att jag hittar så många fyrklöver för att hon planterat klöver och att det måste varit genetiska fel på fröna. Men det ser inte jag som någon förklaring. Vem som helst här hemma kunde ha hittat dem då. Och hon har knappast sått frön överallt där jag hittat dem heller. Som i Åsele då jag var med Kondén (<3), eller som idag den jag hittade vid gula huset på väg hem från min och Mio's promenad.

Fyrklöver

Jag har nog nästan alltid haft tur. Nu när jag tänker efter. Vunnit massa småpriser och halkat in på saker. Överlevt. Och tur är väl det? Jag tänker också på en av mina favortitfilmer jag hade då jag var 8-9 år, Den oändliga historien. Med lyckodraken, Atreyo som jag i smyg var smått förälskad i tillsammans med sin häst Artax och så huvudpersonen Bastian. Jag har en väldigt bra vän, som fått en ovanlig present av mig en gång. En fyrklöver och den har hon kvar fortfarande. Pratade med henne senast idag, alltid lika trevligt. Denise, du betyder!

Just nu pratar jag i tele med ännu en betydelsefull person. Sitter och saknar och tycker att tiden kan gå ännu lite snabbare. Jag gör allt för att få timmarna att ticka förbi och för att få dagarna att bli kväll. Imorgon ska jag nog jobba. Jag vill ha pengar! Jag tycker min tur kan nu göra så jag får vara med dig. Krama dig. Hålla om dig. Säga till dig hur mycket jag tycker om dig och hur TUR jag har som har dig.

Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0