Vintern är här

Nu har jag inte bloggat på ett tag och mycket har hänt. Har varit hemma och bytt till vinterdäck på bilen vilket var behövligt och i rättan tid. För när vi skulle köra upp igen till Kiruna så var det vinter och massor av snö. Men det är mindre snö i Kiruna än det var på vissa ställen efter vägen. Vi såg sex plogbilar och korsade järnvägsspåret 12 ggr. Sedan hade en lastbil med släp kört i diket och stod tvärs över vägen men turen var på vår sida så vi kunde köra förbi på en rastplats med två infarter.

Hemma var allt som vanligt förutom att snön legat där redan i en vecka. Mums med bullar kan jag säga! Och jag saknar redan min gullegubbe som för övrigt var borta i fem timmar igår på äventyr som bara han vet om.

Jag försöker göra lite skola. Försöker är verkligen rätt ord för jag krånglar verkligen med den. Men jag ska klara det, det är mitt mål. Jag har koncentrationssvårigheter...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0