To Be or Not To Be

Det finns så många val här i livet. Vilken väg man ska gå. Enligt wikipedia:

"Val är ett möjligt beslut. För att ett val ska äga rum krävs minst två alternativ att välja mellan. Valet har en central position inom existentialismen. Enligt denna filosofiska ståndpunkt definierar människan sig själv genom sina val, vilket ger upphov till ångest."

Det finns oftast många frågor i ett och samma val. Det viktigaste är att man i slutändan blir lycklig, det tycker i alla fall jag. Och jag tycker även att man ska respektera andras val så länge de blir lyckliga och ingen kommer till skada. Men när är då slutändan? Är det den dagen som jorden går under? Är det när man väl blivit lycklig till fullo på grund av sitt val? Är det när man just har valt?

Man kan välja mellan mycket och gör val hela tiden som kan ge konsekvenser. Vilka kläder man ska ha, träna eller slappa, kliva upp eller somna om. Sedan finns så klart de större valen som uppenbarligen ger större konsekvenser. Flytta eller inte flytta, ska jag göra ett karrärsbyte eller inte, ta tag i mitt liv eller fortsätta det som det är. Det är stora val som kan påverka fler än bara en själv även om man inte alltid tänker på det. Mer solklart är det ju att man påverkar andra ifall man väljer mellan olika personer. Då fler än ens egen lycka vilar i ens händer. Det går inte att tillfredsställa alla parter, någonsin. Det är därför det finns olika politiker, religioner och åskiljaktiga meningar. Frågan är bara, Hur ser jag tydligast min framtid? Hur blir jag lyckligast?

Jag tänker för mycket för mitt eget bästa.

Kommentarer
Postat av: beatrice omma

Sjukt nais blogg.. Hoppas på mycket.. hihi.

2009-10-17 @ 18:59:27
URL: http://beatriceomma.blogg.se/
Postat av: Denise

Tänk på dig själv och slappna av ;>

miss u <3

2009-10-18 @ 20:19:42
URL: http://kajalsviin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0