Nobody Knows

Tänk att liv kommer och går. Ena dagen finns man och andra dagen bara POFF. Det kan vara när som helst, i de mest vardagliga sysslorna till katastrofer. När man är på botten i sitt liv eller när man är som lyckligast och allt flyter på. Jag tror i alla fall att ramarna i ens liv redan är satta, det är förutbestämt. Sedan de små händelserna som sker är slumpartade. Men saker som att man träffar olika människor eller att någonting händer som gör en förändring i ens liv, det står skrivet att det ska hända. Sedan när det väl sker är en annan sak.

Om jag träffat dig lite tidigare eller lite senare, kan jag lova att saker och ting inte sett likadana ut.

Jag kommer att tänka på ett avsnitt i Lilo & Stitch (ja jag tittar på sånt ibland). Då de ska försöka fånga ett experiment som kan göra att dagen upprepar sig. Bara att en fjärils gång ändras orsakar stora olyckor.

I mitt nästa liv, hoppas jag att jorden fortfarande finns kvar och att inte mänsklighetens grymhet och oförsiktighet förstört den. På tal om återfödelse, så tror jag att man inte nödvändigtvis behöver återfödas i just det ögonblick som man dör. Utan det kan gå några timmar, dagar, år. Då man är redo helt enkelt.

Dagarna kommer, dagarna går
De blir till veckor och veckor blir till år
Men med dig vid min sida försvinner all tid
Det känns som bara sekunder gått,
Tills verkligheten tar vid...

Kommentarer
Postat av: Milla

Vad vackert skrivet :)

2009-10-11 @ 20:25:40
URL: http://emberius.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0