Au x4

Igår blev tre guld till fyra! Får se om vi lyckas med något fler innan vinter-OS är över igen för denna gång. Förra gången det var så tog Sverige hem 7 guld. Jag minns då Janet och Marcus var med, då hela Klimpfjäll samlades för att välkomna dem hem igen. Även den gången var OS i Kanada men i Salt Lake City. Jag minns att vi stod ute och frös med en lång banderoll, redo att springa ut på vägen med den när de kom körandes. Att vi sprang ut för varenda bil som kom för att vi trodde att det var dem. Två personer från Klimpfjäll som varit med i OS, det är ingen dålig statistik! Anja Pärsson kommer från Tärnaby precis som Ingemar Stenmark och där har jag också mina rötter. Eller ja, i trakten omkring. Björn Ferry från Storuman som är tillsammans med världens starkaste kvinna i armbrytning, Heidi Andersson. På kusten ligger Umeå dör Per Elofsson kommer ifrån och vem minns inte hans kamp mot Johann Mühlegg i Salt Lake's OS där han till slut fick ett brons. Det är bara att konstatera att det Västerbotten är bäst ;)

Nu kanske någon Norrbottning tänker att Markus Hellner då? Han är ju också medaljör i OS. Men han är ju ursprungligen från Skövde kommun även om han bott i Gällivare sen han kom in på skidgymnasiet där.

Men okej, all heder till Charlotte Kalla från Tärendö (där även mycket av Populärmusik från Vittula spelats in skriven av Mikael Niemi).

Nu hade jag ju inte tänkt skriva om OS i hela det här inlägget men nu blev det så. Får skriva om nåt annat sen eller nåt. Jag såg förresten ISAK nyss på tv, måste skriva till honom på facebook.

Heipa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0